Ik begrijp het

Neem contact op: (038) 747 00 31 of info@stichtingmeros.nl

Stichting Meros officieel

Met het fonds van Groothuis Bouwgroep is 2019 mooi afgesloten. We hebben mensen kunnen helpen die het minder hebben en de impact daarvan is groot. Ook in de toekomst willen we ons daarvoor inzetten en wordt het fonds van Groothuis Bouwgroep een officiële stichting. Met de stichting willen we bijdragen aan groei en ontwikkeling van maatschappelijke initiatieven.

Bij de nieuwe stichting past natuurlijk ook een naam en logo dat aansluit op het doel van de stichting. Er is gekozen voor de naam Meros, dat ‘part’ of ‘deel van’ betekent in het Grieks. We doen het namelijk niet alleen, we maken deel uit van een groter geheel, samen met andere sponsors, stichtingen, organisaties, enzovoort. Ook is Meros een afgeleide van het woord rentmeesterschap, dat voor Groothuis Bouwgroep onlosmakelijk verbonden is aan ondernemerschap. Het logo sluit daar op aan. Het is een rond mozaïek dat beweging (rond) en diversiteit en samenwerking (mozaïek) symboliseert. De kleuren van het logo zijn afgeleid van de SDG’s (Sustainable Development Goals: zie www.sdgnederland.nl) waar met de stichting aan bijgedragen wordt.