Ik begrijp het

Neem contact op: (038) 747 00 31 of info@stichtingmeros.nl

Over Meros

Een duurzame leefomgeving voor mensen wereldwijd

De droom van Stichting Meros is een toekomstbestendige leefomgeving mogelijk maken voor alle mensen. Vanuit een focus op zeven duurzame ontwikkelingsdoelstellingen die opgesteld zijn door de Verenigde Naties, richt Stichting Meros zich vanuit goed rentmeesterschap op het steunen van maatschappelijke initiatieven die bijdragen aan de zeven ontwikkelingsdoelstellingen waarmee wij een betere leefomgeving kunnen creëren voor mensen wereldwijd.

SDG's

Meros en Sustainable Development Goals

Door samen te werken met partners worden vanuit Stichting Meros financiële middelen beschikbaar gesteld om projecten te steunen, van lokaal tot wereldwijd. Deze projecten ontstaan vanuit een samenwerking met hulporganisaties, of vanuit particuliere initiatieven.

Alle initiatieven worden gerelateerd aan één van de zeven duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (sustainable development goals) waar Stichting Meros zich aan conformeert.

Bestuur en stuurgroep

De mensen achter Meros

Het bestuur van Meros wordt gevormd door Jeroen Groothuis, Bert Jan Groothuis en Jan van Spijker. Daarnaast is een stuurgroep aangesteld die meewerkt aan de uitwerking van de plannen.

De stuurgroep wordt gevormd door Jeroen Groothuis, Bert Jan Groothuis, Jan van Spijker, Gerjan Timmerman, Suzette ten Hoeve en Dennis Grasdijk.

Drijvende kracht achter Meros

Stichting Meros is een initiatief van Groothuis Bouwgroep. Vanuit de christelijke identiteit van de familie Groothuis en de drijfveer om concreet invulling te geven aan goed rentmeesterschap is in 2019 Fonds Groothuis Bouwgroep opgericht, dat vanaf 2020 verder gaat als Stichting Meros.

Logo Meros

De gedachte achter het logo

Meros een afgeleide van het woord rentmeesterschap, dat voor Groothuis Bouwgroep onlosmakelijk verbonden is aan ondernemerschap. Meros betekent ‘part’ of ‘deel van’ in het Grieks. We doen het namelijk niet alleen, we maken deel uit van een groter geheel, samen met andere sponsors, stichtingen, organisaties, enzovoort. Het logo sluit daar op aan. Het is een rond mozaïek dat beweging (rond) en diversiteit en samenwerking (mozaïek) symboliseert. De kleuren van het logo zijn afgeleid van de SDG’s waar met de stichting aan bijgedragen wordt.

Beleidsdocumenten

Stichting met ANBI status

Stichting Meros is een officiële stichting met ANBI status. De relevante beleidsdocumenten van de stichting zijn hier te downloaden.